Loading…

O vlasech

Každá žena i muž se bojí vypadávání vlasů. Každodenní vypadávání vlasů je naprosto běžný fyziologický jev a není důležité se tím ihned znepokojovat. Při běžném vypadávání vlasů totiž dochází k pravidelné výměně vlasů, která je naprosto normální. Na místě vypadnutého vlasu je totiž již přichystaný vlas nový. Pokud se ale domníváte, že vám vlasy začínají vypadávat více, než jste zvyklí,  je třeba začít tento problém řešit.

Nejčastější příčinou u žen jsou hormonální změny, které jsou způsobené například hormonálními změnami v těhotenství, nebo i prvních šest měsíců po porodu. V tomto případě se však jedná o běžný proces vyrovnávání estrogenu v organismu, kdy se jeho hladina dostává do normálu. Dalším obdobím v životě ženy, kdy ji může postihnout problém s vypadáváním vlasů je menopauza, kdy hladina estrogenu v těle významně klesá. Příčinou padání vlasů u mužů bývají z velké části problémy způsobené větší či menší dědičnou dispozicí způsobující přeměnu hormonu testosteronu na tzv. DHT (dihydrotestosteron), který oslabuje vlasové cibulky a způsobí, že vlasy začnou vypadávat.

V případě padání vlasů jak u žen i mužů, může jít také o problémy se štítnou žlázou. Jedná se tak v případě snížené, ale i zvýšené funkce, kterou navíc mohou doprovázet i velmi jemné a křehké vlasy. Častým jevem, který stojí za vypadáním velkého množství vlasů je stres. Takovéto vypadání se objevuje zhruba dva až tři měsíce po překonání silného stresu, a to i následkem operace, nemoci atd. Dalšími příčinami může být užívání léků, které mají vypadávání vlasů jako vedlejší účinek. V takovém případě je dobré konzultovat tento problém se svým lékařem, případně ho požádat o nějakou jinou alternativu. Za vypadáváním vlasů také může stát nízká hladina železa v krvi, nebo také nízká hladina selenu a vitaminu A v těle. Organismu i vlasům však škodí také předávkování těmito vitamíny.

Jak bojovat proti vypadávání vlasů?

Pokud chcete zamezit vypadávání vlasů, je dobré začít změnou jídelníčku, který by měl obsahovat hlavně konzumaci ryb, rýže, luštěnin, zeleniny a ovoce. Dále je dobré jíst například sezam, dýňová semínka, slunečnici a vlašské ořechy, protože obsahují různé minerální látky, stopové prvky a nenasycené mastné kyseliny. Také můžete vyzkoušet nějaký volně prodejný doplněk stravy, který je přímo určený proti padání vlasů. Pro externí aplikaci je dobré používat výrobky s obsahem látky Aminexil,který zabraňuje tvrdnutí kolagenu a vápníkových solí kolem vlasového váčku. Prodlužuje fázi růstu vlasů a zvyšuje jejich hustotu. Dále je známo, že derivát Omega 6 stimuluje aktivitu vlasového folikulu a vitamíny B3, B5 a B6 poskytují vlasové pokožce potřebnou výživu. Výsledky nedávné studie také prokázaly, že kofeinje schopen neutralizovat nežádoucí účinky testosteronu a dokonce stimuluje růst vlasů na běžnou úroveň.

V naší provozovně si můžete zakoupit přípravky na posílení vlasů a přípravky při problémech s padáním.